Hibaelhárítás

Mint minden berendezés, a napelem rendszer működésében is előfordulhatnak hibák. A hibaelhárítás néha megköveteli szakember közreműködését, de erre nem mindig van szükség. Ezen az oldalon azokat a tennivalókat soroljuk fel, melyeket a hibabejelentés előtt kérjük, hogy hajtson végre.

Az inverter egy bonyolult számítástechnikát tartalmazó rendszer, és néha a hiba megszüntetéséhez elegendő a rendszer újraindítása. Ennek végrehajtásához az oldal alján részletes segítséget adunk.

Kérjük ellenőrizze le, milyen jellegű a hiba

Fronius hibaelháritásMindegyik inverter jelzi, hogy rendben működik, valamilyen kisebb vagy nagyobb hiba befolyásolja a működését. Ezt az inverter elején a képeken látható LED visszajelző színe mutatja.

  • Zöld: Az inverter normál módon működik.
  • Sárga: A rendszer működésekor kisebb probléma merült fel.
  • Piros: A rendszer működését alapvető hiba akadályozza.
  • Kék: A rendszer kommunikál a központi szerverrel

Nem mindegyik LED található minden inverteren. Viszont vannak olyan inverterek, ahol más visszajelzés nincs is, mint pár LED. (Pl. A Solaredge LED kódok, SAJ LED kódok vagy a Huawei LED kódok.)

Fronius hibaelháritásAz inverterek egy részén (Fronius, Growatt, korábbi Solaredge) található egy folyadékkristályos kijelző. Amikor valamilyen hiba lép fel a rendszer működésekor, a kijelzőn megjelenik egy kód. Mivel ezek a berendezések igen összetettek, nagyon sokféle ilyen pl. Fronius hibakód létezik. Kérjük, hogy a működési zavar jelzésekor ezt a hibakódot küldjék el számunkra.
Growatt hibaelháritás

Ha az internetes felügyeleten nem látszanak az adatok

A legtöbb esetben ilyenkor a napelem rendszer hibátlanul működik, csak az adatok nem érkeznek meg (időben) a központi szerverre.

Érdemes tudni, hogy az inverterek nem azonnal küldik a termelési adatokat a központba, hanem általában óránként egyszer küldik el a előző óra termelési adatait egy csomagban. Ha a küldés bármilyen okból nem sikerül, az inverter eltárolja az adatokat és egy óra múlva megpróbálja a két csomagot egyszerre elküldeni. Ha akkor sem sikerül a küldés, legközelebb már 3 csomagot próbál elküldeni, és ez így folytatódik. Nem ez a jellemző, de néha a küldés akár 1-2 hetet is csúszhat.

A küldés meghiúsulásának nagyon sok oka lehet. Pár jellemző ok:

  • A 2,4 GHz nincs bekapcsolva. (Az inverterek nem az 5 GHz sávban működnek.)
  • Távol van egymástól az inverter és a wifi rooter
  • Gyenge a wifi jel
  • Több wifi hálózat működik a környéken ugyanabban a frekvenciasávban.
  • Zavarja egymást az ugyanolyan néven elérhető 2,4 és 5 GHz wifi
  • Valamilyen elektromágneses jel zavarja az átvitelt. (Egy hibás gép, pl. porszívó, mikrohullámú sütő…)
  • Helyi internetszolgáltatási kimaradás
  • Rooter csere volt, és a rendszer még a régi rootert keresi.
  • Központi szerver karbantartás
  • Tönkremegy a wifi egység vagy megszűnik az áramellátása
  • Wifi egység csere vagy abban program verzió frissítés
  • Wifi egység alaphelyzetbe állítása vagy a paraméterek módosítása (pl. megszűnik a 2,4 GHz frekvenciasáv)
  • Túl sok egység csatlakozik ugyanarra a wifi-re
  • 10-es vagy felette levő csatornára van beállítva a wifi. (Solaredge csak 10-es alatti csatornán működő wifi-vel működik.)

A problémát sok esetben megoldja, ha ilyenkor újraindítják a wifi rootert és kiküszöbölik az egyéb zavaró jelenségeket.

Ha a probléma nem oldódik meg azonnal, próbáljon egy új eszközzel csatlakozni a wifi-re és ellenőrizze, elérhető-e az internet.

A hibaelhárítás első lépése a napelem rendszer újraindítása

Fronius újraindításA rendszer újraindítását akkor végezze, amikor van napsütés és a napelem paneleket éri napfény.

A folyamat során végig legyen végig bekapcsolva a hálózati energiaellátás.

  • Kapcsolja ki az inverterhez tartozó hálózati energiaellátást. Az inverter mellett vagy alatt található a 230V-os „AC doboz”, és ennek az ajtaját kinyitva lehet kikapcsolni a biztosítékkal vagy a kapcsolóval az energiaellátást. A biztosíték és kapcsoló lehet keskeny / egy fázisú vagy szélesebb / 3 fázisú. Ez az eltérés az újraindítás folyamatát viszont nem befolyásolja. (1)
  • Kapcsolja ki az invertert az alján található kapcsoló elfordításával. Solaredge inverterek esetén a kapcsolót nem fordítani, hanem jobbra billenteni kell. (2)
  • Várjon 5 percet.
  • Kapcsolja vissza az invertert. (2)
  • Kapcsolja vissza az inverterhez tartozó energiaellátást az AC dobozban. (1)
  • Várja meg, míg a rendszer teszteli önmagát és elindul. Ez biztonsági és törvényi előírások miatt minimum 5-6 perc.

Growatt újraindításA rendszer ezzel újraindult. Ellenőrizze, hogy a hibajelenség még fennáll vagy már megszűnt.

Néha szükség van rá, hogy megvárja a következő napfelkeltét a rendszer teljes újraindulásához.

Solaredge újraindítás

Mutasd meg másoknak is...